Filtre Supraaspirante

Dimensionarea filtrelor de aer supraaspirante, se realizează în funcție de caracteristicile sistemelor de admisie (diametrul de cuplare) respectiv de capacitatea cilindrică a motoarelor cu ardere internă, după cum urmează:
- 50-65mm pentru capacități cilindrice sub 1.4l;
- 60-75mm pentru capacități cilindrice cuprinse între 1.4l și 1.8l;
- 70-85mm pentru capacități cilindrice cuprinse între 1.6l și 2.0l;
- 80-100mm pentru capacități cilindrice cuprinse între 2.0l și 4.5l;
- 120-200mm pentru capacități cilindrice de peste 4.5l.

Filtre supraaspirante YXV

Acest tip de filtru este alcătuit dintr-un difuzor frontal, suprafaţa laterală cu celule directoare şi complexul difuzor extern-intern. Filtrele supaaspirante YXV pot fi prevăzute cu captator integrat în vederea îmbunătățirii efectului de captare.

Orientarea filtrului supraaspirant YXV, în compartimentul motor, are o importanţă deosebită în ceea ce privește optimizarea efectului de captare al aerului.
Materialele compozite (matrice polimerică ranforsată cu fibre de sticlă / carbon) utilizate în construcția filtrului permit realizarea unor forme geometrice eficiente cu consecințe pozitive asupra pierderilor gazodinamice aferente circulației aerului prin schimbarea direcției de curgere cu 90o. În cazul motorizărilor cu o capacitate cilindrică mai mare de 5l se pot implementa două filtre supraaspirante YXV.
În urma cercetărilor efectuate şi a implementării filtrelor supraaspirante pe diferite tipuri de autovehicule, s-a ajuns la concluzia că acestea prezintă o serie de avantaje, ca de exemplu:
- aflându-se în contact direct cu aerul, elementul de filtrare asigură o rezistenţă gazo-dinamică minimă aerului absorbit, ridicând astfel gradul de aspirație şi de captare;
- posibilitatea de autocurăţire a elementului de filtrare;
- vizualizarea elementului de filtrare, fără demontarea în prealabil a filtrului, pentru verificarea gradului de încărcare cu impurităţi;
- capacitatea filtrelor de aer de a creşte considerabil viteza aerului absorbit, atât la intrarea cât şi la ieşirea din filtru;
- capacitatea filtrelor de aer de a prerăcii aerul aspirat.

Sistemul dinamic de transfer al aerului

Noutatea SDTA constă în montarea longitudinală faţă de axa autovehiculului, a unor difuzoare externe de captare în partea din faţă (în faţa zonei radiatorului sau în bara faţă). Acestea conduc aerul captat din afara compartimentului motor, prin racordurile de legătură, la captatorul extern axial, unde se realizează transferul către filtrul de aer.